24 martie 2011

Eu,Sonia,si grădina botanică

O altă oază de linişte in oraş.De la o vreme alerg după ele.Linişte... dacă faci abstracţie de la sirenele din depărtare şi dacă nu priveşti spre Nord la turnurile ce fumegă susur de alb,că na...să aibă copacii ce să absoarbă.După ce plăteşti cei 2 lei,pentru studenţi,deja începi să-ţi speli plămânii cu un placebo-aer-curat.Retina nu se colorează prea mult la întâlnirea cu natura.Încă nu s-a trezit.A chefuit mult astă iarnă iar acum este mahmură în tonuri de cărămiziu dar cu speriaţi muguri de verde primavăratic.Frunzele de astă-toamnă încă îşi mai plâng amarul pe sub picioarele tale.Te miri cine ştie ce mişună cu vântul,când,sunt doar ele,parcă suferinde de boala oaselor de sticlă.Sunt pierdute de lumea lor,aici in martie unde nimeni nu le mai bagă în seamă,şi le înţelegeam perfect.Mai în faţă,un cărăbuş ambiţios s-a caţărat pe un copac numit vis,şi-a lipit tot corpul şi sufletul de o frunză veşnic verde...dar după un timp,aceasta nu l-a mai putut susţine.A căzut.Copiii se căţărau pe un deal,şi se luptau cu crengi.Bunicile urcau strigăte în zadar la ei de jos.Eu merg rătăcit ,Sonia mă loveşte în piept,abia simt.Raţe,ciocănitori,sticleţi,struţi,crocodili,şi balene albastre-metalizate,peşti mici,peşti mutanţi hrăniţi de peste pod.Cartea s-a deschis,insă e prea greu testul ăsta.Mănânc mărul,arunc cotorul biodegradabil în iarbă,găsesc o bancă ascunsă după stufăriş.Sonia nu are umbră,nici baterii nu avea să mai aibă.Dar pentru câteva ore,a meritat sacrificiul ei.Îmbrăţişarea cu natura pe ziua de azi a fost pe cinste...sau de 2lei.





6 comentarii:

  1. Prima mea reacție a fost: cărăbuși în martie? Dar am ajuns la partea cu balenele albastre și crocodilii și m-am liniștit. :)
    Mi-ai trezit cheful de plimbări prin grădina botanică, dar parcă aș aștepta să mai înverzească puțin...

    RăspundețiȘtergere
  2. Mda,ai dreptate,nu mai sunt carabuşi în martie.
    Hei,dacă mergi la grădină,o să te uiţi la fântâna cu dorinţe după moneda mea?...este una de 10bani,din 2007,şi este pajură.Vreau sa ştiu dacă a rezistat acolo. Mulţumesc :))

    RăspundețiȘtergere
  3. De fapt, Melolonta melolonta (nu sună frumos? :) ) abia de acum o să iasă la suprafață. Le mai zice și cărăbuși de mai. O fi având vreo legătură...
    Acum aflu că există o fântână a dorințelor în grădina botanică, dacă vorbim de cea din Cluj, și încerc să îmi dau seama care o fi. Dar odată ce aflu, promit să mă uit după monedă. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. :))Oh da,exotică denumire au.Dacă cineva mi-ar fi recomandat să mănânc Melolonta melolonta,n-aş fi ezitat prea mult.
    Există.Este la intrare,mergi cam 20m,este un pic pe stânga,dacă îmi amintesc bine.

    RăspundețiȘtergere
  5. De Grilotalpa grilotalpa ce zici? Asta e ceva mult mai urât decât cărăbușul. Sunt cam singurele denumiri de insecte pe care le-am reținut dintr-un curs de entomologie. Poate pentru denumirea melodioasă și repetitivă. :)
    Am identificat fântâna, doar că nu o asociam cu una a dorințelor. S-ar putea să fac și uz de ea când ajung pe acolo, acum că știu de ce e capabilă :))

    RăspundețiȘtergere
  6. Uh!Grilotalpa bis o scoteam cu cazmaua,şi o puneam în ac la undiţă :D.Nu este aşa urâtă.Mi-e dragă.
    Sper să te ajute fântâna :)..acum nu ştiu dacă şansa de reuşită este direct proporţională cu valoarea monedei.

    RăspundețiȘtergere